vrijdag 4 september 2015

Tagged Under: , , , , ,

Terug uit Afrika!

Zo. Lang geleden. Ik had even geen plezier meer in het bloggen. Geen zin om te schrijven en geen zin in het hele social media gebeuren dat onlosmakelijk verbonden lijkt te zijn met het bloggen. Maar eigenlijk is dat zonde. Ik heb nog zoveel moois te delen en ook Afrika was weer zo magisch. Duizenden foto's staan klaar op mijn computer, honderden tips die ik nog wil delen en fantastische reisverhalen die wachten om verteld te worden. Zodat ik mensen kan inspireren hetzelfde te doen. De wereld te ontdekken, want die is zo fantastisch mooi. Dus daarom ben ik er weer. Klaar om af en toe weer iets te posten, gewoon wanneer ik daar zelf zin in heb. Eigenlijk zoals ik altijd heb gedaan.

Om na bovenstaand gemijmer maar gelijk met de deur in huis te vallen: Afrika was fantastisch. Tanzania - met haar vriendelijke bevolking, diverse landschap, prachtige dieren en vrolijk makende muziek  - heeft mijn hart gestolen. Grote landschildpadden, het oude centrum van Stonetown op Zanzibar, zeeschildpadden en de witste stranden. Het water op Zanzibar was bizar blauw, als ik onze filmpjes terugkijk hoor ik mezelf wel honderd keer zeggen hoe ongelooflijk mooi het is. Tanzania was het land dat mij, ondanks mijn vliegangst, in liet stappen in een Cessna. Zo'n klein propellervliegtuig. Dood eng vond ik het, maar wat was het uiteindelijk gaaf en bijzonder. We gingen 5 dagen op safari in een te vette Land Rover Defender, zo'n enorme 4-wheel drive auto. Hier favoriet, en ik weet nu al wat voor auto hier voor de deur staat als ik ooit een koffer met goud vind. Fantastisch was het. We zagen alles wat er maar te zien was. Van baby olifanten tot baby leeuwen, cheeta's, een luipaard, honderden gnoes en gazelles, een rennende neushoorn, bizons, giraffes, zebra's, hyena's, nijlpaarden... Zo kan ik nog wel even doorgaan. De 'big five' is in ieder geval gespot. Zelfs de zeer moeilijk te vinden (onze gids met 30 jaar ervaring zag met ons zijn 5e) Serval kat liet zich even aan ons zien. Na de safari ontdekten we dat Tanzania meer te bieden heeft dan het landschap dat je voor je ziet als je aan Afrika denkt. We bezochten bergdorpjes omringd door jungle, zagen de ene na de andere kameleon en een prachtige waterval. Klommen naar een uitzichtpunt om de Kilimanjaro van afstand te bekijken. Magisch. Om Tanzania goed af te sluiten keerden we de laatste dagen nog even terug naar Zanzibar, om heerlijk te chillen op de poederzand stranden van Nungwi. Zo fijn. Alsof het nog niet genoeg was vlogen we na Tanzania naar de Seychellen, om hier nog 5 dagen te spenderen. We huurden een auto en verkenden heel het eiland Mahe. Ook de Seychellen is verbazingwekkend. De mooiste stranden die we ooit hebben gezien geflankeerd door jungle en bergen. Je kan niet anders dan genieten. Na de Seychellen vlogen we naar Londen en ondanks dat we een nacht hadden overgeslagen liepen we hier de hele dag rond. Van 11 uur s' ochtends (ons vliegtuig landde rond half 8) tot 10 uur 's avonds hebben we bijna non stop rondgelopen. Gesloopt waren we toen we terug waren op onze kamer, maar wat een gezellige dag. Kwart voor 5 's ochtends ging vervolgens onze wekker en was het tijd voor onze laatste vlucht. Onze vlucht naar huis. En daar hadden we eigenlijk helemaal nog geen zin in... De tijd blijft moeilijk te bevatten. Nu zijn we alweer een maandje terug op Nederlandse bodem en wil ik wel weer terug naar Afrika. Op reis. En het studiejaar is nog niet eens begonnen... Shit.

De komende tijd ga ik dus maar eens bezig met al mijn verhalen en foto's van Tanzania en de Seychellen. Maar daarnaast ligt ook Midden-Amerika nog te wachten. Guatemala, Belize, Nicaragua, Costa Rica, Panama... Ik heb nog zoveel om te laten zien en te vertellen. Dus tja, wat zal ik zeggen? Stay tuned? ;) Hier in ieder geval al een piepkleine preview van de foto's van Tanzania en de Seychellen!